Początek działalności producenta seniorfonów i dual-simów
Firma Barel Poland rozpoczęła swoją działalność na rynku telefonii komórkowej w roku 2008. Od tej pory zespół nieustannie pracuje nad rozwojem produktów i marki Barel.
Generalnie na dzień dzisiejszy firma specjalizuje się w dwóch segmentach:
- Telefony dla osób starszych
- Telefony z technologią Dual Sim
Pierwszym modelem, jaki został wypuszczony na rynek, był Barel B710TV – aparat z technologią dual sim.
Dynamiczny rozwój
Niedługo później pojawiły się następne aparaty. Na chwilę obecną, Barel Poland wprowadził na rynek kilkanaście modeli telefonów. Wymieńmy chociażby kilka z nich:
- Barel S200
- Barel S201
- Barel S100
- Barel S120
To jeśli chodzi o telefony typowe dla osób starszych. Zaś w przypadku dual simów:
- Barel B550
- Barel B710
- Barel B730
- Barel B740
Europejski zasięg Barel Poland
Barel Poland działa głównie na rynku polskim, ale nie tylko. Swoje przedstawicielstwa ma również w innych krajach Europy, takich jak:
- Austria
- Niemcy
- Czechy
- Słowacja
- Litwa
- Estonia
- Węgry
- Ukraina
- Rumunia
Dystrybutorzy Barela
W Polsce telefony Barel można kupić niemalże wszędzie. Wystarczy wymienić największe sieci: MediaMarkt, RTVEuro AGD, czy Saturn, a także kilku pomniejszych dystrybutorów: Top Tel, Enti, czy Sellect.
Jednocześnie dystrybutorami marki Barel są największe galerie handlowe w Polsce, takie jak Galeria Kazimierz, czy Centrum handlowe Bonarka w Krakowie, a także Centrum Handlowe JANKI na przedmieściach Warszawy, czy w końcu Galeria Stary Browar w Poznaniu.
Wysoka jakość telefonów polskiego producenta
Firma szczyci się tym, iż telefony są poddawane kilkukrotnej kontroli już w momencie produkcji, a także testowane zaraz po wyprodukowaniu. To daje pewność, iż urządzenia wychodzące z taśmy produkcyjnej są wyjątkowo bezawaryjne. Te działania są podstawą do możliwości udzielenia gwarancji typu door-to-door, którą daje firma.
Motto firmy Barel
Motto firmy brzmi:
To, co nas mobilizuje i pozwala się rozwijać, to coraz wyższe wymagania naszych klientów.
Dyrektor Handlowy firmy, Tomasz Szacoń, z dumą przekonuje, iż Barel, dzięki swojej kompleksowej strategii i szczególnej dbałości o opinie i informacje zwrotne od Klientów, ma szanse stać się już wkrótce liderem na rynku polskim, jeśli chodzi o „seniorfony”. Nie od dzisiaj bowiem wiadomo, iż przewagą firmy jest nie tylko dobry produkt. Ale także, a może przede wszystkim, serwis posprzedażowy, jaki jest w stanie zapewnić i zagwarantować firma swoim klientom.
Barel w mediach
W maju roku 2011 znany serwis internetowy Skapiec.pl podsumował rok 2010 w branży telefonii komórkowej. Patronat medialny nad całością badań prowadzonych przez Skapiec.pl objęły najbardziej znane serwisy biznesowe w polskim Internecie: Gospodarka.pl. Media2.pl, Gazeta.pl. czy też Opineo.pl.
W specjalnie utworzonym raporcie zaprezentowano najpopularniejsze i najbardziej przyjazne urządzenia , które weszły na rynek w roku ubiegłym. W tym prestiżowym towarzystwie znalazła się również marka Barel, co z dumą podkreślają szefowie firmy.
Autorzy powyższego raportu zanalizowali kilkanaście motywów, według których Klienci decydowali się na zakup telefonów komórkowych. Jednym z podstawowych była cena aparatu poniżej 500 pln, a także prosty interfejs. Te zalety posiadły proste telefony dla seniorów, którymi szczyci się Barel. Pewnym zaskoczeniem „in plus” było również to, iż „seniorfony” nabywały nie tylko osoby starsze. A więc jakiś odsetek ludzi młodych sięgnął po tańsze i bardziej przyjazne w użyciu modele. To o czymś świadczy.
Nowy trend
Czy przerost konsumpcjonizmu i „napakowanie” aparatów telefonicznych zbyt dużą ilością gadżetów sięgnęły swoich granic? Tego jeszcze nie wiadomo. Wiadomo natomiast, i jest to już niemal pewne , że trend zmierzający w kierunku uproszczenia obsługi komórek będzie się rozprzestrzeniał. Ze względu na rosnącą liczbę osób powyżej 55 roku życia, ale nie tylko.